OKULUMUZ TEMATİK BİR ĞROJE OKULUDUR.
Eğitim alanında yapılan çeşitli çalışmalarda proje okulları sıklıkla ön plana çıkmaktadır. Temelleri 2014 yılında atılan bu uygulama neticesinde birçok okul, "proje okulu" statüsü kazanmıştır. Bu yazımızda, proje okulu ifadesinin ne anlama geldiğini ve bu okullarda görev alacak öğretmenlerin sahip olması gereken nitelikleri detaylı bir şekilde inceleyeceğiz.
Proje okulları, diğer eğitim kurumlarına kıyasla daha fazla sayıda projede aktif rol oynarlar. Bu durum, okulların sahip olduğu laboratuvar imkanlarının, bilişim teknolojileri altyapılarının ve diğer donanımların genellikle daha gelişmiş düzeyde olmasını beraberinde getirir.
Proje Okulu Ne Anlama Gelir?
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen belirli okullar, "proje okulu" olarak nitelendirilir. Bu okulların seçilme amacı, bulundukları bölgede veya uluslararası platformlarda yürütülecek projelere öncelik etmelerini sağlamaktır. Seçim süreci genellikle akademik başarı düzeyi yüksek okullar arasından yapılır. Bu okullardaki öğretmen ve yöneticilerin atamaları tamamen Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygun gördüğü kriterlere göre gerçekleştirilir.
Bir okulun proje okulu statüsünü koruyup koruyamayacağı her dört yılda bir yeniden değerlendirilir. Oluşturulan bir komisyon tarafından yapılan değerlendirme sonucunda uygun bulunan okullar, Milli Eğitim Bakanı'nın onayıyla proje okulu olarak faaliyetlerine devam ederler. Ancak komisyonun uygun görmediği okullar, bu özel statülerini kaybederler.
Proje Okullarında Öğretmen Olmanın Koşulları
Proje okullarında görev yapan öğretmenlerin niteliği büyük önem taşır. MEB tarafından bu okullara yapılan öğretmen atamalarında belirli şartlar aranmaktadır. Projelerin ve öğrencilerin başarı düzeyini yüksek tutmak amacıyla, üniversitelerde öğretim görevlisi olarak çalışan uzmanlar da bu okullarda ders verebilmektedir. Ayrıca, belirlenen ücretler karşılığında yabancı uyruklu öğretmenlerin de proje okullarında görev almasına olanak tanınmaktadır.
Proje okulları, genellikle il genelinde öne çıkan başarılı okullar arasından seçilir. Eğitim uygulamalarının daha verimli sonuçlar doğurması için öğretmenlerin rolü kritik öneme sahiptir. Bu bağlamda, proje okullarında öğretmen olabilmek için her branş öğretmeninin kendi alanında gösterdiği başarıda ilk sıralarda yer alması beklenir.
Proje okullarına yapılan öğretmen atamaları dört yıllık bir süreyle sınırlıdır. Ayrıca, atanan bir öğretmenin bu okullarda çalışabileceği maksimum süre sekiz yıl olarak belirlenmiştir. Akademisyenler de proje okullarına öğretmen olarak atanabilirken, yöneticilik pozisyonları için müdürlük görevini üstlenebilirler. Ancak yöneticilik için en az doktora derecesine sahip olma şartı aranmaktadır.